Designwrap B.V. is ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 94429774 te Purmerend.
ARTIKEL 1: DEFINITIES
In deze voorwaarden wordt met " de klant" de afnemer bedoeld van goederen en diensten van DesignWrap B.V. "Schriftelijk" verwijst naar vastlegging via internet, e-mail, whatsapp of brief.
ARTIKEL 2: TOEPASSING VAN DEZE VOORWAARDEN
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen en werkzaamheden van DesignWrap B.V. en op alle overeenkomsten tussen de klant en DesignWrap B.V.. Algemene voorwaarden van de klant zijn uitgesloten. De verkoop van op maat gemaakte producten, waaronder het wrappen van keukens, deuren, kozijnen, meubels en verdere interieuronderdelen, vallen niet onder het herroepingsrecht, zowel voor bedrijven als consumenten.
ARTIKEL 3: AANBIEDING EN OVEREENKOMST
Een overeenkomst tussen de klant en DesignWrap B.V. komt pas tot stand wanneer DesignWrap B.V. de opdracht schriftelijk heeft bevestigd middels een opdrachtbevestiging. Aanbiedingen van DesignWrap B.V. zijn niet bindend totdat de klant ze heeft aanvaard en er een overeenkomst tot stand is gekomen.
ARTIKEL 4: BETALING EN PRIJZEN
4.1 Alle prijzen die DesignWrap B.V. communiceert zijn in euro’s, zijn inclusief BTW en inclusief eventuele overige kosten zoals administratiekosten, heffing en reis-, verzend- of transportkosten, tenzij uitdrukkelijk anders vermeld of ander overeengekomen.
De prijs met betrekking tot een dienstverlening wordt door DesignWrap B.V. vastgesteld op grond van de werkelijk bestede uren.
De prijs wordt berekend volgende de gebruikelijke uurtarieven, geldend voor de periode waarin de werkzaamheden verricht, tenzij een afwijkend uurtarief is overeengekomen.
4.2 Indien partijen voor een dienstverlening door DesignWrap B.V. een totaalbedrag zijn overeengekomen, is dit altijd een richtprijs, tenzij partijen uitdrukkelijke en schriftelijk een vaste prijs, waarvan niet kan worden afgeweken, zijn overeengekomen.
4.3 Een opdracht wordt pas uitgevoerd nadat de klant de volledige aanbetaling heeft betaald. De aanbetaling staat vermeld in de definitieve offerte. De montagedatum wordt pas bevestigd nadat de aanbetaling is voldaan en DesignWrap B.V. schriftelijk akkoord heeft gegeven. Bij annulering kan DesignWrap B.V. de kosten in rekening brengen die er zijn gemaakt voordat de betaling werd ontvangen. Het resterende factuurbedrag dient de klant binnen 7 dagen na factuurdatum aan DesignWrap B.V. betalen, tenzij partijen hierover andere afspraken hebben gemaakt of op de factuur een andere betaaltermijn vermeld staat.
4.4 Kosten voor girale betaling zijn voor de klant. De klant heeft geen recht om de betalingsverplichting te verrekenen met een vordering op DesignWrap B.V.
4.5 Bij overschrijding van de betalingstermijn is de klant automatisch in gebreke. DesignWrap B.V. heeft dan aanspraak op vergoeding van de wettelijke handelsrente (artikel 6:119a BW) vanaf de dag waarop de betaling gedaan had moeten worden. Ook heeft DesignWrap B.V. aanspraak op vergoeding van incassokosten. Deze kosten bedragen 15% van het factuurbedrag, maar DesignWrap B.V. heeft recht op een hoger bedrag als de werkelijke kosten hoger zijn.
ARTIKEL 5: MATERIAALMONSTERS
Op schriftelijk verzoek van de klant stuurt DesignWrap B.V. een materiaalmonster (€ 5,00,- per stuk excl. verzendkosten) op of biedt een bezoek aan huis met de Sample-doos aan, met als doel om de materiaalkwaliteit te beoordelen voordat een opdracht wordt gegeven. Indien de klant drukwerk bestelt zonder voorafgaande aanvraag van een materiaalmonster, kunnen er geen klachten worden ingediend door de opdrachtgever.
ARTIKEL 6: ANNULERING VAN EEN OPDRACHT
Een klant kan een opdracht alleen schriftelijk annuleren. De annulering wordt van kracht nadat DesignWrap B.V. deze schriftelijk heeft bevestigd. Indien de opdracht reeds in gang is gezet, kan deze niet meer worden geannuleerd. Na annulering van de opdracht brengt DesignWrap B.V. de werkelijk tot dan toe gemaakte kosten bij de klant in rekening. Als de order vooraf is betaald, wordt het verschil tussen het orderbedrag en de werkelijk gemaakte kosten via een creditnota verrekend en teruggestort op het IBAN-nummer dat de klant opgeeft.
ARTIKEL 7: VERPLICHTINGEN VAN DESIGNWRAP B.V. BIJ DE OVEREENKOMST
7.1 DesignWrap B.V. zal de opdracht uitvoeren en de opdracht opleveren volgens de specificaties en eigenschappen zoals weergegeven in de opdrachtbevestiging, met inachtneming van wat is bepaald in deze algemene voorwaarden, bijvoorbeeld met betrekking tot toegestane afwijkingen. DesignWrap B.V. staat er alleen voor in dat de wrapfolie in het algemeen geschikt is voor het doel waarvoor het is bedoeld. DesignWrap B.V. geeft geen garantie dat de wrapfolie geschikt is voor enig bijzonder doel, noch voor een bijzonder doel dat de klant voor ogen heeft, ongeacht of de klant dit bijzondere doel aan DesignWrap B.V. heeft medegedeeld.
7.2 De klant zal binnen 2 dagen na levering controleren of het geleverde voldoet aan de overeenkomst, met name met betrekking tot afwerking, kleurstelling en andere uiterlijk waarneembare aspecten. Klachten van de klant over deze punten dienen per aangetekende of per e-mail aan DesignWrap B.V. te worden gemeld binnen de gestelde termijn. Klachten over andere aspecten dan deze moeten binnen twee dagen na ontdekking per aangetekende brief of per e-mail aan DesignWrap B.V. worden gemeld. Bij elke klacht moet nauwkeurig worden aangegeven wat de klacht is, met toevoeging van bewijsexemplaren van het gedrukte werk waarover wordt geklaagd. Een kopie van de factuur moet worden meegestuurd. Na ontvangst van een tijdige klacht volgens de juiste procedure zal DesignWrap B.V. de klacht met spoed onderzoeken en contact opnemen met de klant. Dit gebeurt door vakbekwame medewerkers.
7.3 Indien de termijn voor het indienen van klachten wordt overschreden, behoudt DesignWrap B.V. zich het recht voor om de klacht af te wijzen. In dit geval is DesignWrap B.V. niet aansprakelijk voor eventuele tekortkomingen volgens de klant.
7.4 Als DesignWrap B.V. de klacht van de klant als gegrond beschouwt, zal er een passende oplossing worden gezocht, bijvoorbeeld door middel van reparatie.
7.5 Indien de klant terecht een klacht heeft over het geleverde werk, heeft DesignWrap B.V. de verplichting en het recht om de tekortkoming te herstellen door het werk opnieuw uit te voeren, te herstellen of alsnog te leveren. Dit herstel of de levering zal met spoed worden uitgevoerd. De klant heeft geen recht op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. Als het herstel of de levering bezwaarlijk is voor DesignWrap B.V., kan DesignWrap B.V. er voor kiezen om de opdracht te annuleren en de (in)koopprijs te crediteren.
ARTIKEL 8: BEPERKING VAN AANSPRAKELIJKHEID VAN DESIGNWRAP B.V.
8.1 De aansprakelijkheid van DesignWrap B.V. met betrekking tot de levering van ingepakte keukens, deuren, kozijnen, meubels en verdere interieuronderdelen, aan de klant - zowel uit de overeenkomst als volgens de wet - is beperkt zoals hieronder aangegeven.
8.2 In geval van tekortkomingen geldt wat is bepaald in artikel 7.5, maar heeft de klant geen recht op ontbinding of beëindiging van de overeenkomst. De klant heeft in dat geval geen verdere aanspraken jegens DesignWrap B.V.
8.3 DesignWrap B.V. is nooit aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade, noch voor schade aan de klant of derden. Onder indirecte of gevolgschade wordt onder andere begrepen: gebruiksschade. De aansprakelijkheid van DesignWrap B.V. is altijd beperkt tot het factuurbedrag inclusief BTW van de opdracht waarin de aansprakelijkheidstelling door de klant of derde haar oorzaak vindt.
8.4 De beperking van de aansprakelijkheid vervalt bij opzet of grove schuld van de leiding binnen DesignWrap B.V., maar niet bij opzet of grove schuld van het personeel, hulppersonen of leveranciers van DesignWrap B.V.
8.5 DesignWrap B.V. is niet aansprakelijk voor aspecten van de oplevering waarvoor de klant zelf verantwoordelijkheid draagt of het risico draagt. Dit omvat onder andere het (de)monteren van keukenapparatuur en onderdelen zoals grepen door de klant. DesignWrap B.V. is ook niet aansprakelijk voor aspecten die binnen de toelaatbare afwijkingen vallen, zoals elders in deze voorwaarden bepaald.
8.6 Extra items die halverwege de montage moeten worden toegevoegd, worden opgenomen in het eindbedrag en moeten onmiddellijk na voltooiing van de uitvoering aan DesignWrap B.V. worden betaald. Een factuur of ontvangstbewijs wordt verstrekt na ontvangst van de betaling.
ARTIKEL 9: BESTAANDE INRICHTING EN INSTALLATIES
9.1 Schroeven: Wij zijn niet aansprakelijk voor defecte schroeven die afbreken of breken bij het verwijderen ervan. Indien mogelijk zullen wij kosteloos voor vervanging zorgen.
9.2 Scharnieren: Als een scharnier defect blijkt te zijn of bestaande schade heeft, zijn wij niet verantwoordelijk voor eventuele schade of breuken veroorzaakt door deze fouten/schade. Wij kunnen nieuwe scharnieren leveren en monteren tegen meerkosten per scharnier.
9.3 Handgrepen: Wij doen ons best en nemen veel zorgvuldigheid in acht bij het verwijderen van bestaande handgrepen, maar wij zijn niet verantwoordelijk voor defecte handgrepen en eventuele schade die hierdoor wordt veroorzaakt, zoals het breken van schroeven. Wij bieden gratis montage van handvatten aan. De klant kan eigen handvatten leveren. DesignWrap B.V. zal geen bestaande gaten van schroeven dichten en afwerken. De klant is verantwoordelijk voor het dichten van gaten en eventueel indien nodig schuren/gladmaken van de ondergrond.
Alle relevante onderdelen moeten aanwezig zijn voordat de installatie begint. Als de kwaliteit van de handvatten slecht is, zullen we adviseren of montage wel of niet mogelijk is. Wij behouden ons het recht voor om het plaatsen van tweedehands handvatten of handvatten van slechte kwaliteit te weigeren vanwege defecte montage of slijtage.
9.4 Scharnieren en bevestigingen van de wasmachines en vaatwassers: Wij zijn niet aansprakelijk voor bestaande fouten in de locatie van het gat, de hoek van de deur of de hoogte van de wasmachine/vaatwasser. Wij zullen redelijke zorgvuldigheid betrachten bij het opnieuw installeren en indien mogelijk eventuele bestaande fouten zonder extra kosten verhelpen.
ARTIKEL 10: BESTAAND ELEKTRISCH WERK
In de meeste gevallen zijn we in staat om bestaande stopcontacten/bedrading/zekeringkasten/kabels te omzeilen, maar als dit niet mogelijk is en er tijdens de montage problemen worden vastgesteld die niet konden worden opgemerkt tijdens de beoordeling voorafgaand aan de montage (dit kan op de montage-dag zijn), worden deze gemarkeerd tijdens de montage en direct gemeld aan de klant.
ARTIKEL 11: AFWERKING
De kwaliteit en gladheid van het de wrapfolie is afhankelijk van de ondergrond waarop het wordt aangebracht. Wij raden aan om eventuele onvolkomenheden te repareren door te schuren en egaliseren vóór de installatie. Eventuele problemen moeten worden aangepakt tijdens de inspectiefase, voorafgaand aan de installatie. Bestaande aandoeningen zoals kasten, deuren, lades, hoekafwerkingen, wijnrekken, open rekken, trimmen, spatschermen, tegels, overhangen, rekken, behuizingen, beugels en oneffen muuroppervlakken kunnen uiteindelijk de algehele effectiviteit van de folie-montage beïnvloeden. Wij zorgen voor een zorgvuldige montage, maar eventuele onafhankelijke bezorgdheid zal worden gedocumenteerd door DesignWrap B.V. en gerapporteerd aan de klant.
ARTIKEL 12: VOORBEREIDING MONTAGE
Reiniging: Vóór de montage dient de klant het werkgebied op te ruimen en alle te omwikkelen oppervlakken volledig te ontvetten. Wij zullen ook de oppervlakken ontvetten om het beste resultaat te behalen. Toegankelijkheid: Voor de (wrap)montage is volledige en ononderbroken toegang vereist. Zorg ervoor dat alles wat nodig is uit de ruimte is verwijderd voordat met de montage wordt begonnen. Zorg er ook voor dat alle benodigde eetvoorzieningen of toegangen zijn geregeld voordat de montage begint, aangezien er tijdens de montage (praktisch) geen toegang mogelijk is. Vóór de montage moet de klant alle items volledig verwijderen of legen, inclusief werkbladen, rekken, vitrinekasten (alle glazen moeten volledig worden verwijderd), werkgebied, laden, glazen kasten en kasten waarbij toegang tot scharnieren wordt belemmerd. Zorg ervoor dat de werkomgeving volledig
is voorbereid en alle benodigde items uit de ruimte zijn verwijderd voor de installatie. Zorg ervoor dat er geschikte verlichting is in het werkgebied. Bij montage op bestaande wandbekleding kan onvermijdelijke oppervlakkige schade optreden. DesignWrap B.V. is niet aansprakelijk voor de toestand van reeds bestaand schilder- of decoratiewerk voor of na de montage. Eventuele klachten moeten vóór de montage worden aangepakt.
ARTIKEL 13: TIJDENS EN NA MONTAGE
Alle oppervlakken die omwikkeld zijn met wrapfolie mogen alleen gereinigd worden met vochtige microvezeldoeken (deze doeken moeten voor gebruik vrij zijn van stof, gruis, vet, olie, bleekmiddel en spiritus) met warm zeepachtig water. Gebruik voor antibacteriële reiniging alleen lichte antibacteriële reinigingsmiddelen of oppervlaktereinigers. Klanten dienen tijdens de montage aanwezig zijn en beschikbaar zijn voor voltooiing, afmelding en betaling tussen 8.30 uur en 17.00 uur. DesignWrap B.V. streeft ernaar om een geschatte voltooiingstijd te geven, maar dit kan niet worden gegarandeerd. Het kan gebeuren dat er vertragingen optreden en zullen ons best doen om de klant hiervan op de hoogte te stellen. Onvoorziene omstandigheden kunnen extra tijd vereisen. Alle vereisten, zoals afspraken, vertragingen, planningen en eventuele extra transacties van de klant, moeten vóór of tijdens de monatge gedetailleerd worden. Wij doen ons best om de montagetijd in te schatten en onvoorziene gebeurtenissen in te plannen.
DesignWrap B.V. streeft ernaar om tussen 08.30 uur en 09.30 uur ter plaatse te zijn. Uiteraard zal de exacte starttijd gecommuniceerd worden met de klant. De starttijden variëren tussen opdrachten en kunnen beïnvloed worden door afstand, verkeer, leveringen, onvoorziene omstandigheden of vertragingen van derden. Het kan zijn dat er extra tijd nodig is om de montage te voltooien. We doen ons best om klanten tegemoet te komen en in de meeste gevallen kan de montage nog steeds worden voltooid, maar in sommige gevallen zijn nieuwe montagedag(en) nodig of is er extra tijd nodig om de taak te voltooien. De werkdag van onze monteur eindigt uiterlijk om 17.30 uur, tenzij anders is overeengekomen met de klant.
Er zijn hoge voorraadniveaus van al onze wrapfolies, maar er zijn gevallen van materiaaltekorten, stopzettingen en leveringsproblemen met externe leveranciers. Dit kan variëren van 1 tot 10 weken. In deze gevallen kunnen we alternatieve, soortgelijke producten/folies aanbieden. Houd er rekening mee dat de klant niet verplicht is om deze te accepteren en dat er tijdschema's worden aangegeven. De folie en materialen worden vooraf besteld, maar wij zijn afhankelijk van de bezorgdiensten dat op tijd levert. Soms kan er vertraging optreden en dit kan van invloed zijn op de start- en voltooiingstijd van de montage. Vanzelfsprekend zullen we ons best doen om de klant hiervan op de hoogte te brengen.
ARTIKEL 14: GARANTIE
De klant heeft recht op garantie voor de gebruikte wrapfolie. De lengte van de garantie is afhankelijk van de geldende fabrieksgarantie en kan per fabrikant verschillen. Onder garantie valt luchtbellen, vervagen, barsten, afbladderen en vergeling van de wrapfolie binnen de garantietermijn. De garantie is niet geldig wanneer een van deze genoemde beschadigingen is veroorzaakt door de klant of derden. De garantie is ook niet geldig wanneer DesignWrap B.V. heeft vastgesteld dat de ondergrond niet geschikt is om te wrappen, maar de klant toch opdracht geeft tot uitvoering. Bij alle uitgevoerde werkzaamheden geven wij standaard 3 jaar montagegarantie. Alle geschillen worden beoordeeld en vastgesteld op basis van de oorzaak.
ARTIKEL 15: NAZORG
Na voltooiing van de montage moeten alle geplakte oppervlakken door de klant worden onderhouden met behulp van de volgende technieken bij het reinigen: Alle met wrapfolie omwikkelde oppervlakken mogen alleen worden gereinigd met vochtige microvezeldoeken (deze doeken moeten vrij zijn van stof, gruis, vet, olie, bleekmiddel en spiritus) met warm zeepachtig water. Gebruik voor antibacteriële reiniging alleen lichte antibacteriële reinigingsmiddelen of oppervlaktereinigers. Voor gebieden met plooien, voegen, stootvoegen, overlappingen, siliconen afdichtingen, hoeken, uiteinden, kwetsbare oppervlakken en ankerpunten is extra zorg, minimale druk en aandacht nodig bij het schoonmaken. Bij onjuist onderhoud of verwaarlozing vervalt de montage en materiaalgarantie.
ARTIKEL 16: OVERMACHT
Partijen zijn niet aansprakelijk voor tekortkomingen als er sprake is van overmacht. Onder overmacht wordt aan de zijde van DesignWrap B.V. in ieder geval verstaan: oorlog, onrust en vijandelijkheden van welke aard dan ook, blokkade, boycot, natuurrampen, epidemieën, gebrek aan grondstoffen, verhindering en onderbrekingen van transportmogelijkheden, storingen in het bedrijf, in- en uitvoerbeperkingen of verboden en belemmeringen veroorzaakt door maatregelen, wetten of besluiten van internationale, nationale en regionale overheidsinstanties. Indien van toepassing, wordt ook overmacht aan de zijde van DesignWrap B.V. vastgesteld wanneer de genoemde omstandigheden zich voordoen bij hulppersonen of toeleveranciers van DesignWrap B.V.
ARTIKEL 17: TOEPASSELIJK RECHT EN GESCHILLEN
Het Nederlandse recht is van toepassing op deze overeenkomst. Eventuele geschillen zullen worden voorgelegd aan de rechtbank in Amsterdam, die bij uitsluiting bevoegd is om te beslissen.